2009. december 1., kedd

Laurie Halse Anderson: Hadd mondjam el ...

A moly-on hívták fel a figyelmemet a műre.
Aztán amikor láttam, hogy "Az Amerikai Könyvtárosok Szövetségének díjnyertese", akkor még jobban kíváncsi lettem rá.

Ifjúsági irodalomba sorolta be az alexandra.hu, de szerintem egyáltalán nem az.
Mondhatjuk, hogy felhívja a fiatal lányok figyelmét a "veszélyre", de én bizony inkább 7 lakat alatt őrizném. Ilyennek nem szabadna megtörténnie, nem szabadna széttörni a fiatal lányok álmait, ugyanakkor tudniuk kell, hogy sajnos vannak kint "állatok", akiktől óvakodni kell.
Még nincs lányom, de már most féltem.
Ugyanakkor nem értem, hogy a fenébe nem vették észre a szülei, hogy valami nem stimmel a lányukkal? Hogy a fenébe lehet az, hogy a 14 éves lányom egyik napról a másikra megkukul, én pedig ezt csendben tűröm, nem teszek érte semmit? Meg amúgy is, milyen szülő-gyermek kapcsolat az, amiben a gyermek nem mer segítségért fordulni a szüleihez?

Felkavaró.
Szomorú.
Túl valóságos.
Nagyon mélyen ábrázolja egy fiatal lány lelki világát, érzéseit, gyötrődéseit. Lelki fejlődését.
Ahogy magába zárkózik, majd szép lassan nyílni kezd, és kiderül, mi is történt vele.
Nagyon felkavaró.
Pár hónapja lehet, hogy nem tett volna rám ilyen nagy hatást, de most, hogy anya lettem. ... Belegondolni sem akarok, hogy a Világon hány fiatal lánnyal, nővel történt meg hasonló eset. És fog sajnos. ... Mert "állatok" mindig lesznek. Korosztályba való besorolás nélkül.

"Miért kerülik Melindát iskolatársai? S ő miért viselkedik olyan különösen? Alig beszél, egyre inkább magába zárkózik, pedig nagyon is szeretne ismét a közösséghez tartozni. Történhetett valami, de mi és mikor? Mi okozza a zavart a tizennégy éves lányban és körülötte? Ezt meséli el a szerző díjnyertes, több nyelvre lefordított, drámai erejű, ugyanakkor az iróniát sem nélkülöző könyvében."

A film előzetese pedig itt van angolul. Már ezek alapján is eléggé felturbózták a cselekményt. (Igen, a főszereplő Bella a Twilight-ból.)

Laurie Halse Anderson 1961-ben született.
4 gyermek édesanyja.
Gyerekeknek és fiatalkorúaknak ír.

Művei:
- Speak (Hadd mondjam el ...)
- Fever 1793
- Catalyst
- Prom
- Twisted
- Wintergirls

6 megjegyzés:

  1. Még egy olyan könyv, amit majd el szeretnék olvasni.
    A magába zárkódásnak szerintem több okai is lehetnek. Nekem is volt egy ilyen korszakom, de szerintem nekem nem olyan külső hatás miatt, amit a könyvben leírtakban sejteni vélek.
    Szóval azt hiszem, hamarosan meg kell látogatnom a könyvtárat...

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nem fogsz csalódni a könyvben. ;)

    VálaszTörlés
  3. Ezt is most már minél hamarabb szeretném elolvasni. Azta, egyszer már kinéztem magamnak ezt a filmet, de aztán mégsem néztem meg. Milyen jól tettem... na, de majd a könyv után.:)

    VálaszTörlés
  4. Én a filmet még nem láttam, de nekem "Bella" miatt nem jönne be szerintem annyira.

    VálaszTörlés
  5. Nekem sem a kedvencem Kristen Stewart, láttam díjátadón is hogy viselkedik, és nagyon fura... de azért még érdekel a film.

    VálaszTörlés
  6. Ja, nem azért mert nem szeretem.
    Amilyen bamba volt a T.-ban, ez a szerep biztos bejött neki, csak annyira egybeolvadt a személye Bella karakterével, hogy ilyenkor én mindig bajban vagyok.

    VálaszTörlés