2010. március 27., szombat

Lakner Artúr: Édes mostoha

"A világon van sok millió ember
S van sok ezer, ki téged szeret,
De hogyha baj van, már egyik sem ismer,
S nem törődik senki sem veled.
Csak egy van, aki melletted áll mindig
Jó szellemként követ vigyázva rád -
Ha rossz is vagy, ő mindig jónak lát:
A te drága, édes, édes, édes jó anyád!"


Ha jól emlékszem egyszerre kaptam meg úgy 7 éves koromban ezt a könyvet A sehány éves kislánnyal együtt.
Furcsa, de sokáig csak a mostohás rész maradt meg bennem, a többi valahogy nem, és egy nagyon sötét, félelmetes történetre emlékeztem.
Magam is megdöbbentem mikor jóval később újra elolvastam, és rájöttem, hogy egészen másról szól, mint amire emlékeztem.

Nagyon aranyos kis történet egy kislányról, aki elveszíti az anyukáját, majd az apukája "mostohát" hoz a házhoz, aki az ő szemében csak is gonosz lehet, így a kislány megszökik otthonról.
Néhol könnyesre nevettem magamat, néhol pedig zokogtam.
Mert igenis szép történet, szépen van megfogalmazva, egyáltalán nem érzem csöpögősnek.
Rövid kis történet a gyermeki ártatlanságról, a hiszékenységről; halkan, de felhívja a figyelmünket arra, hogy jól gondoljuk meg mit is mondunk egy kisgyereknek.
És igen, a mostoha sem mindig mostoha. ...
Nem az az édesszülő minden esetben, aki világra hozza a gyermeket, hanem aki szeretetben felneveli. ...

A MEK oldalán keresztül tudtam most elolvasni miközben a Gyerkőc aludt.
Néha-néha megálltam az olvasása közben, ránéztem a mellettem szuszogó féltett kincsemre.
Anyának lenni az élet legnagyobb ajándéka. ...

"Az Édes mostoha egy „új anyuka" és egy zárkózott kislány egymásra találásának története. Ez a téma azóta sem veszített időszerűségéből. A Lakner Bácsi Gyermekszínházának egykori dalaival, kottáival és tréfáival fűszerezett, vidámságban bővelkedő, izgalmas regény. A szeretet és a kitartás erejéről ma is megrázó élményt nyújt a világsikert aratott film regényváltozata. A filmet - Páger Antal, Tasnády Fekete Mária, Gózon Gyula, Pécsi Gizi főszereplésével - Európa számos országában, az Egyesült Államokban és Japánban is játszották. Könyv alakban a harmincas években látott napvilágot először. A filmnek és a regénynek alapja a Vígszínházban bemutatott színpadi változat, melynek szerzője nem más, mint a gyerekek körében akkor oly népszerű Lakner Artúr, a fogalommá vált Lakner Bácsi Gyermekszínházának megteremtője, írója, rendezője és konferansziéja."



Lakner Artúr (1893-1944) író, filmdramaturg, színházigazgató, Lakner Bácsi Gyermekszínházának alapítója.
Írt színdarabokat is. Zenés gyermekszíndarabjai főleg a Vígszínházban kerültek bemutatásra.
Édes Mostoha c. gyermekoperettjéből 1935-ben filmet írt.
1944-ben a Németországba hurcolták; ott nyoma veszett.
forrás: wikipédia

15 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett nekem is mindenkinek ajánlom hogy olvassa el!!!!

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Halihó!
    Kár, hogy a gyerkőcös blogot nem folytatod már!
    puszi: Manner

    VálaszTörlés
  4. Gyermekként olvastam utoljára, biztos most más benyomást tenne, de akkor is nagyon tetszett ez a kedves könyv.

    VálaszTörlés
  5. A blogbejegyzésed hatására olvastam el, alig 10 perce vagyok túl az utolsó sorokon. Az író stílusa nem fogott meg, mégis megkönnyeztem a végét... Na jó, bőgtem egy jót...
    Köszönöm, hogy a figyelmembe ajánlottad!

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon kedves bejegyzés, anno én is olvastam és a Sehány éves kisleány is nagy kedvenc volt a lányaimnak.
    Ha szereted az ilyen és ehhez hasonló történeteket akkor ajánlom Az élet játéka c könyvet ,de sajna nem tudom ki írta és hol lehet beszerezni. ( Polyanna a főszereplő kislány aki a mogorva durcás szomszédod elvarázsolja és visszhozza az életbe...bűbájos))

    VálaszTörlés
  7. Sz: Köszönöm, örülök, hogy tetszett. :o)

    Miestas: Elenor H. Porter könyve lenne az?

    VálaszTörlés
  8. Igen, megnéztem a Molyon,az első borítós vátozatban olvastam.

    VálaszTörlés
  9. Már meg is van. :o) Anyumnak megvolt.

    VálaszTörlés
  10. Kiváncsi leszek neked tetszeni fog-e és valóban arról a könyvről van-e szó?

    VálaszTörlés
  11. Kriszta: És a folytatását? Most arra fáj a fogam. :o)

    VálaszTörlés
  12. A folytatását nem. De ami késik nem mulik. Én most a ,,gyere kicsim gyere" cimű könyvet olvasom.Már amikor van időm egy hihetetlen aktiv 2,5 éves mellet ,plusz lakásfestés-felujítás na meg tavasz s a csajom folyton hivja a természet!!!

    VálaszTörlés
  13. :o)) Ismerős. Bár mi még kicsik vagyunk, lakásfelújítás nyáron, de a tavasz itt is megvan. ;o) (Bár jelenleg nem.)

    VálaszTörlés
  14. Gyermekkorom egyik nagy kedvence, amire máig szívesen emlékezem.:)

    VálaszTörlés