2011. április 28., csütörtök

Olen Steinhauer: A Turista

Életem első és mindez idáig egyetlen nyereménykönyve, ráadásul az első olvasott igazi kémregényem is A Turista. Amikor olvastam, hogy az író feleségével és a kislányával jelenleg Magyarországon él, az első reakcióm egy kérdés és egy érzés volt. A kérdés a Miért?, a reakcióm pedig az, hogy ezek után el KELL olvasnom a regényét.
Attól függetlenül, hogy én inkább a romantikus regényeket ill. a szórakoztató irodalmat kedvelem, nagyon tetszett a történet. Egy teljesen más műfajt ismerhettem meg és bizony magába szippantott, másfél nap alatt bekebeleztem.

Eddig ha kémregényekről hallottam, akkor magam előtt láttam a ballonkabátos, aktatáskás ügynököket, akik forgalmas helyeken találkoznak egymással, majd szinte észrevétlenül cserélik ki a táskájukat, miközben egy központban adják az utasításokat nekik a fülhallgatón keresztül. ("Róka, Róka, vétel! Itt Bagoly! A Sólyom kirepült! ") Vagy ha filmre gondolok, akkor James Bond ugrik be, Pierce Brosnan főszereplésével. Száguldó autók, csinos nők, akik a lábai előtt hevernek.
Olen Steinhauer ezen csavart egy kicsit. A főszereplője Milo Weaver amolyan kiégett ex CIA ügynök, aki anno "bérgyilkosként" járta a világot, majd családot alapított, lenyugodott. Ám amikor egy nyomozás szálai egy barátjához vezetnek, vissza kell térnie.

Érdekesnek találtam a kis bepillantásokat a világ kémhálózatára. Beépítések, beépülések, hogyan tüntetnek el embereket a rossz fiúk, hogyan nyomoznak a kémek. Úgy érzem, hogy Stephen King ajánlása mindent magába foglal:
"A legjobb kémtörténet, amit valaha olvastam."

Ezek után lehet kihagyni? ;o)

Igazán semmi extra nincs benne, max. annyi, hogy a vége más, mint többnyire lenni szokott, de ne feledjük el, hogy egy trilógiáról van szó, aminek a második része március végén jelent meg A legközelebbi vészkijárat címmel. Ha egy szóval kéne jellemeznem, akkor az izgalmas lenne a legmegfelelőbb kifejezés rá.
Olyan nagy döbbenetek nem értek benne, kellemes, izgalmas olvasmány volt.


Megjelenés: The Tourist (2009.)/ A Turista (2010. Athenaeum Kiadó)
Oldalszám: 397
Ára: 3490
Az író oldala ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése