2011. szeptember 20., kedd

S. J. Watson: Mielőtt elalszom

Számítottam arra, hogy ez a könyv amolyan "falhoz vágós" lesz mások beszámolója alapján, de azért arra nem gondoltam, hogy ennyire.

Christine 47 éves és egy baleset óta nem működik megfelelően a memóriája. Lényegében minden reggel úgy ébred, hogy nem tudja kicsoda, mi történt vele és egyáltalán hol van. Azt hiszi magáról, hogy a húszas évei elején járó egyetemista. Aztán minden nap szépen elmagyarázza neki a férje, hogy kicsoda és mi történt vele.
Történetünk kezdetének reggelén felhívja egy férfi, aki azt állítja magáról, hogy az orvosa és találkozniuk kell. A találkozásukkor visszaadja neki a naplóját, amit a nő titokban vezetett és minden nap leírta benne, amire rájött a múltjából.
Christine nekikezd az olvasásának és rájön, hogy semmi sem az, aminek gondolta
. ...

Olvasva a könyv ajánlását, két műfajjal találtam szembe magamat azonnal:" krimi", "thriller". Olvastam a történetet és nem tudtam rájönni, hogy mitől tartozna bármelyik műfajba is. ... A végén megértettem.

Az első gondolatom amikor nekikezdtem az volt, hogy mennyire emlékeztet a történet Az első 50 randi c. filmre. Igazán arra is számítottam, hogy ugyanolyan kis romantikus, megható történet lesz, aztán jött a nagy döbbenet, á nem.
Olvasmányos, azonnal magával sodort. Ráadásul nagyon szeretem a naplós formátumot, így nagyon tetszett, hogy olvashattuk a nő naplóját is.

Nem egy romantikus kis tingli-tangli, hanem a vérbeli thriller. Sokkoló, döbbenetes. Miközben írom ezeket a sorokat, szinte borzongok. Nagyon profi, nagyon jól van felépítve, kihagyhatatlan. Nem csak Christine jön rá arra, hogy semmi sem az, aminek gondolta, hanem az olvasó is rádöbben, hogy tévútra vezette őt a szerző. Játszik az olvasóval, egyfajta téves képzetet ültet el benned. Érzed, hogy valami nem stimmel, de nem tudsz rájönni, hogy hol van a probléma. Keresed, kutatod a megoldást a sorok között és tán tudat alatt érzed már a megfejtést, de aztán maguk a szereplők vétózzák meg, még csak a gondolatot is. Ezt nem is lehet így megfogalmazni spoiler nélkül, nekem nagyon tetszett!
A karakterek, a fogalmazás, a történtek olvasó elé való tárása, minden nagyon. El tudom képzelni, hogy ebből egyszer még film is lesz.
A könyv amúgy 37 nyelven világsiker már és ez a trailere:

BEFORE I GO TO SLEEP by SJ Watson - UK Trailer from S J Watson on Vimeo.


Nagyon remélem, hogy fogunk még találkozni S. J. Watson más regényével is a könyvespolcokon, nem "egykönyves" szerző lesz.


Megjelenés: Before I go to Sleep (2011.)/Mielőtt elalszom (2011. Athenaeum Kiadó)
Oldalszám: 462
Ára: 3490
Az író oldala ITT.

7 megjegyzés:

  1. Ez nagyon felkeltette az érdeklődésemet ;)

    VálaszTörlés
  2. Hűha, ez nekem is megmozgatta a fantáziámat...borzongató történet!!
    (Megy az email is, remélem hamarosan, de nem merek teljesen biztos időpontot ígérni, ne haragudj. Puszillak :))

    VálaszTörlés
  3. Olvassátok el, nagyon ajánlom a figyelmetekbe, tényleg jó! :o)

    VálaszTörlés
  4. Én ezt karácsonyi ajándéknak szánom majd. Aztán majd persze én is elolvasom. :D

    VálaszTörlés
  5. @Mónika: :oDD Ilyet én is szoktam csinálni.
    Amúgy láttad, hogy jön A Párizs fehér fényei folytatása. ;o)

    VálaszTörlés
  6. Igen, láttam. :) Úgyhogy majd erőt gyűjtök az első részhez. :)

    VálaszTörlés