2011. október 10., hétfő

Elizabeth Chandler: Akit egy angyal megcsókolt

Nagyon ígéretesnek tartottam Elizabeth Chandler Angyali szerelem sorozatát, hisz az alapötlete nekem úgy jött le, hogy hasonlít a Ghostra, ami az egyik kedvenc filmem.

Igazán két főszereplője van a történetnek. A kicsit szende, de nagy eséllyel nagyon szép Ivy és a gimnázium szívdöglesztő pasija, aki ráadásul úszóbajnok is, Tristan.
Kezdetben Ivy nem nagyon figyel fel a fiúra, bár a barátnői mindent megtesznek ennek érdekében, de a fiú addig töri magát, amíg sikeresen bevágódik Ivy 8 éves öccsénél és innen egyenes út vezet a lány szívéig.
A fülszöveg minden poént lelő, így lényegtelen, hogy elárulom avagy sem, szóval a fiatal szerelemesek autóbalesetet szenvednek és Tristan meghal. Igen ám, de a fiú angyalként tér magához. Akárhogy próbálja felvenni a kapcsolatot Ivyvel, nem jár sikerrel, mert a lány bár eddig hitt az angyalokban, de most a hite oda lett. ...

Kb. úgy a 70. oldalig elég jól elvoltam a történettel, nagyon gyorsan lehetett vele haladni, aztán érezni kezdtem a problémákat.
Azt azért meg kell említeni, hogy a könyv 1995-ben íródott, 16 év az 16 év. Ma már kicsit másabb hasonló történetek jelennek meg. 1995-ben ez tényleg egy nagyon népszerű sorozat lehetett, de 2011-ben nem tartom már olyan erősnek.

Nagyon emlékeztetett a kiadó egy másik sorozatára, Levy L. Smith könyveire, abban a tekintetben, mintha az Akit egy angyal megcsókolt se lenne egy kész történet. Mintha csak egy vázlat lenne ami arra vár, hogy jobban ki legyenek dolgozva a karakterek, a leírások élethűbbek legyenek, meg az egész késszé váljon. Az alapja nagyon tetszett ennek is, jó kis történetet ki lehetett volna hozni belőle, de kicsit összecsapott lett.

A szereplőket egyáltalán nem láttam magam előtt, meg se tudnám mondani igazán, hogy nézhetnek ki.
Furának találom, hogy bár Ivy angyal mániás, de ezt annyira még se lehetett érezni. Néha elmormolt egy-egy fohászt egy-egy angyalhoz, de nem éreztem, hogy tényleg annyira hinne bennük.
Zavaró, hogy már a fülszövegben le van lőve a poén. Így a vége felé már nagyon kezdtem unni.
És akkor itt jönnek szóba az angyalok. Számomra az angyalok "szárnyas emberkék", akik a mennyországban röpködnek és onnan figyelnek minket. Nos, a történet szerint Tristan (a neve miatt nekem folyamatosan a Trisztán és Izolda jutott eszembe) angyal. Ezzel csak az a probléma, hogy közben meg inkább szellem. Hisz nincsenek szárnyai, nem röpköd a mennyországban, hanem átteleportálja magát a falon, meg lehet idézni, meg egyáltalán olyan szellemes és ennyi. Nem értem mitől angyal.

Összességében nézve egy közepes ifjúsági regénynek tartom. Gyorsan el lehet olvasni, olvastatja magát, na meg nem 400 oldal, hanem csak 184. Igazán úgy érzem, ha itthon hamarabb jelent volna meg, akkor tán jobban megfogott volna, de ma már ennél jobb hasonló történeteket olvastam és ezen átsiklani nem tudok. Nehéz megfogalmazni, mert nem rossz, egyszerűen csak kevés.

A sorozat további kötetei a kiadónál:




Megjelenés: Kissed by an Angel 1. (1995.)/ Angyali szerelem 1.- Akit egy angyal megcsókolt (2011. Egmont Kiadó)
Sorozat: Angyali szerelem- 1. rész
Oldalszám: 184
Ára: 1999

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése