2011. október 24., hétfő

Lugosi Viktória: Dafke

Amikor legelőször láttam a könyv borítóját a neten, az az érzésem volt (ne kérdezzétek miért, nem tudom), hogy ez egy scifi. Így mikor elolvastam miről is szól, jól megdöbbentem.

A főszereplőnk E/1 személyben meséli el a történteket, nem mellesleg újságírónő, a párja pedig szakács. Kisbabát szeretnének, de nem jön össze nekik, így a mesterséges megtermékenyítés mellett döntenek.
Időben ha jól gondolom, akkor a 90-es évek elején járunk.
A történet bemutatja, hogy akik a mesterséges megtermékenyítés mellett döntenek, miken mennek keresztül, ill. a múltba is betekintést kapunk.

Az írónő ide-oda ugrált az időben, néha már követhetetlennek tartottam, ráadásul inkább a múlt (többnyire a kommunista rendszer) kapott nagyobb szerepet a történetben, maga a babavárás kevesebbet. Igazán nem erre számítottam.

Különösebben a szereplők sem lopták be magukat a szívembe. Nem tudom, hogy a történtek esetleg megtörténtek-e az írónővel, mintázva vannak-e a szereplők valakiről, de nekem vagy semmilyenek voltak, vagy pedig idegesítőek.
Humorra számítottam, amikor egyszerre kacagok majd a főszereplőkkel és zokogok, de inkább unalmat éreztem.

Maga az egész lombikbébi program nagyon szívbemarkoló volt, szavakat se találom és úgy érzem nincs is jogom bármit is mondani. Sose értettem, hogy mitől függ az, hogy van akinek azonnal sikerül, másnak pedig nagyon nehezen vagy sehogy sem. Olvasva, hogy ezek a családok miken mennek keresztül, a beavatkozások, a lelki megterhelések, a magyar EÜ (gondolom az évek alatt nem nagyon javult a helyzet ezen a téren), nagyon nehéz lehet.

Lugosi Viktória jól ír, gördülékeny a stílusa, könnyen lehet haladni az olvasással, de ez az ide-oda ugrálás az időben nekem nem jött be. Na meg tán inkább a babavárásról kellett volna szólnia történetnek és csak nyúlfarknyi szerepet kaphatott volna a múlt, ami nekem kicsit unalmas volt a leírtak alapján. Összességében nézve, nekem fura lett. Mindezektől függetlenül, bár a történet nálam közepes lett, de mégis emlékezetessé tette magát az írónő, kíváncsi leszek más művére is.

A cím jelentése pedig "csak azért is", mert egészen a végéig nem értettem. Végül utána néztem. :oP


Megjelenés: Dafke (2009. Ulpius- ház Kiadó)
Oldalszám: 270
Ára: 2999

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése