2011. november 18., péntek

Ken Follett: A harmadik iker

Ken Folletthez először A katedrális révén volt szerencsém, olyan 8-9 éve. Egy barátom teljesen odáig volt a regényért és addig nem hagyott békén, amíg én is ki nem vettem a könyvtárból. Nem bántam meg. A másik nagy kedvence az illetőnek A harmadik iker. És bár annyira nem egyezik az ízlésünk könyvek terén, de ebben is hagyatkoztam rá és újra nem csalódtam. A harmadik iker zseniális krimi, ami 7 évvel A katedrális után jelent meg.
Az alábbi bejegyzésben SPOILER található!

Megjelenés: The Third Twin (1996.)
Magyarul: A harmadik iker (2009.)
Kiadó: GABO Könyvkiadó
Oldalszám: 424
Ára: 2990
Értékelésem: 4*
Jeannie egy egyetem tanszékén kutatja, hogy a genetika vagy a nevelés folyásolja be egy ember jellemét. Egészen pontosan a bűnözésre való hajlamra kíváncsi. Legnagyobb döbbenetére az egyik kutatási alanyáról kiderül, hogy bár van ikertestvére, de több nap eltérés van a születési dátumuk között, ráadásul Steve édesanyja esküszik rá, hogy nem ikrekkel volt várandós. Aztán nemi erőszak vádjával előállítják a fiút, a nő pedig nyomozni kezd. Érdekes és egyben rémisztő titkokat tár fel.

Izgalmas és nagyon lebilincselő volt, sikerült az írónak megtévesztenie. Bevallom, szent meggyőződésem volt az elején, hogy Steve a tettes. Aztán amikor kiderült a legnagyobb fordulat, hogy mi is történt, bizony tátva maradt a szám.
Ráadásul a könyv kérdése is érdekes, hogy a genetika vagy a szocializáció határozza meg, hogy valakiből milyen ember lesz?
Ugyanakkor a karakterek ábrázolásával nem voltam annyira kibékülve. Kicsit távoliak maradtak és kimondottan egyik se maradt meg bennem.
Teljesen más, mint A katedrális és bár tetszett, de így utólag olyan érzésem van, mintha "a nagy mű" előtt íródott volna, holott nem. Bár lehet, hogy csak túl sokat vártam tőle. Mindezektől függetlenül egy nagyon jól felépített és lebilincselő krimi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése