2011. december 30., péntek

Kjell Eriksson: Burundi hercegnője

Olyan fura belegondolni, hogy újra elröppent egy év, ráadásul milyen gyorsan! Nem tervezek év végi összefoglalót, hamarosan úgy is itt a blogszülinap, majd akkor. Viszont itt az év utolsó könyves bejegyzése, már egy ideje "tartozom" vele. :o)


Az Árnyak után nagyon megjött a kedvem a skandináv krimikhez és szerencsés módon 3 könyv közül tudtam választani. A Burundi hercegnője volt az, ami egyből szemet szúrt a címe miatt. Egyszerűen nem tudtam hova tenni, tippelni tudtam mi is az a Burundi. Magam elé képzeltem egy afrikai hercegnőt aki majd gyilkosság áldozata lesz valahol Svédországban. Aztán elolvastam a fülszöveget, amiben szó se volt semmilyen hercegnőről, sőt, egészen a történet végig nem is sejtettem mire akar utalni a cím.

Kiadó: Animus Kiadó
Megjelenés: 2011.
Oldalszám: 320
Ára: 2980
Esemény, kihívás hozzá:
Skandináv krimisorozat
Értékelésem: 4*

Kicsi John gyilkosság áldozata lesz Karácsony előtt. A férfi munkanélküli volt és bár fiatalabb korában voltak "balhéi", de egy ideje visszavonultan élt a feleségével és a fiával. Vajon ki és miért ölte meg? A múltja szerepet játszhatott a gyilkosságban? A nyomozás során kiderül, hogy a férfi nagy összeget nyert pókeren. ...

Így röviden leírva minden olyan egyszerűnek tűnik, ugye? Nos, a történet ennél azért jóval szövevényesebb.
Kjell Erikssont leginkább Jo Nesbohoz tudnám hasonlítani.
Megjelenése: Prinsessan av Burundi
(2002.)
A történet remekül felépített, a gyilkosra nem is gondoltam, aztán persze a végén már megint nyugtáznom kellett magamban, hogy márpedig annyira egyértelmű volt, hogy ki tehette el láb alól, de mindegy.
Izgalmas, fordulatos és szerencsére nem érzem úgy, hogy sokáig lett volna húzva az a bizonyos mézesmadzag. Pont a megfelelő idő után derült ki minden és került lezárásra.
Kjell Eriksson 2002-ben ezzel a regényével elnyerte a Swedish Crime Academy díjat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése