2012. február 21., kedd

Tara Monti: Fianna

Eredeti címe: Innuendo (2001.)
Kiadó: Ulpius-ház Könyvkiadó (2002.)
Oldalszám: 343
Ára: 1580 Ft
Forrás: könyvtár
Tara Monti nevével először akkor találkoztam amikor megtudtam, hogy a Könyvmolyképző Kiadónál meg fog jelenni a La mattanza c. regénye. Teljesen abban a hitben voltam, hogy egy elsőkönyves szerzőről van szó, így jól megdöbbentem amikor a könyvtár egyik polcán szembe találtam magamat a nevével, egy elég viseltes, látszólag nem épp mostanság megjelent könyv gerincén.
A Fianna 2002-ben jelent meg és ezen kívül a Tengertánc jelent még meg az írónőtől.

"Tara Monti szabadúszó újságíró és fotóriporter. Különböző hírügynökségek tudósítójaként évek óta járja a világot, ... Munkája során átélt élményeiből és romantikus fikcióiból szövi regénnyé emlékezetes, megkapó történeteit."- olvasható a könyv első oldalán.

"Volt egyszer hét fiú. Volt a csapat, a fianna, voltak szép idők, jöttek a rosszabbak, aztán mindenki elárult mindenkit, s ebbe néhányan belehaltak - ennyi a történet. Akár az ír mesékben. Volt egy lány is, és volt szerelem, ám szétváltak az utak... Egy félbehagyott szobor, amelyről már mindenki megfeledkezett, s egy város az amerikai Délen, amelyet két ember kitörölt az emlékeiből, hogy aztán újra ott fussanak össze útjaik... Rituális gyilkosság, komputerkalózkodás, jazz, lápvidék, lidérces titkok, az IRA-hoz vezető szálak, s egy felkavaró dal arról, hogy "Be free" - Légy szabad!
Tara Monti regényében a kamaszkori mítoszok kegyetlen valósággá torzulnak. A hit csapdává lesz, amelyből álmok és szenvedélyek közt vergődő hősök keresik a kivezető utat - mindegyikük a maga módján.
Intelligens, meggyőző, érzékeny és fantáziadús regény a nagy sikerű Tengertánc írónőjének tollából."
Nem mondhatnám, hogy nagy hévvel estem neki a könyvnek, mindenesetre érdeklődve. Igazán nem számítottam semmire, még csak romantikára sem.
És mit kaptam? A Fianna egy nagyon különleges történet. Egyszerre romantikus (de ne csöpögősre gondoljatok, inkább amolyan nyers romantikára), ugyanakkor meg krimis is. De mégis valahogy az egész úgy van összegyúrva, hogy egyik se tud maximálisan érvényesülni. Nem a romantika, nem a krimi szál van a középpontban, hanem ennél komolyabb kérdések, egyszerű ruhába öltöztetve.
Nem mondhatnám azt sem, hogy maximálisan meggyőzött, hogy életem egyik legjobb regénye, de hangulatos, izgalmas olvasmány. Egy olyan világra nyitott ablakot, amiről igazán én még nem olvashattam és épp ezért különlegesnek is tartom a maga módján.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése