2012. június 30., szombat

Júniusi összegzés

Júniusban ezekről írtam:


Ebben a hónapban kevesebb gyermekirodalom került terítékre, mint májusban és most látom, hogy Thomas nem is volt, ... nahát! :o) Helyette két Marék Veronika könyvecskéről is írtam.
Szó volt a Boribon születésnapjáról, ami szerintem az egyik legaranyosabb Boribon részecske. Bevallom, eddig fogalmam se volt, hogy mennyi idős a kismackó, de most már képben vagyok.
A Hol terem a sok gyümölcs? hiába a 70-es években jelent meg először, én bizony csak nem rég hallottam róla, sajnálatomra először. Nagyon hasznos kis könyv arról, hogy mely gyümölcsök hol és mikor teremnek.
Janikovszky Éva Akár hiszed, akár nemje is a hasznos könyvecskék közé tartozik. Segít elmagyarázni és megértetni a kis lurkókkal, hogy ki kicsoda a családban, ki milyen rokon.

Ebben a hónapban 2 rég óta várt ifjúsági regényről is írtam.
Először is itt volt a Matched folytatása, a Crossed- Összefonódva. A borítóját akárhányszor meglátom, mindig elámulok rajta, nagyon tetszik. Annyira egyszerű, de mégis beszédes, kreatív és nagyon szép. De a történet se volt rossz, várom a trilógia befejező kötetének a magyar megjelenését.
A beavatottat izgatottan várták a hazai olvasók is. Kicsit vontatottan indult be, de aztán kárpótolt a kezdeti lassúságért.
A Megbűvölve már kicsit vitatottabb könyv volt az olvasók körében, kapott hideget-meleget. Eltekintve attól, hogy nyomtatási hibák voltak benne, igaz, hogy nem ártott volna néha a cselekményt egy kicsit felpörgetni, nekem tetszett, kellemes olvasmány volt. Ráadásul az is elnyerte a tetszésemet, hogy egy "új faj" is bele lett véve a történetbe.
A Rajongás már kicsit más tészta. Aranyos kis történet fiatal tizenéves olvasóknak. Mivel sajna már a húszas éveim vége felé járok, elég messze van tőlem a fiatal tizenéves időszakom, így nekem nem nagyon jött be.

Jo Nesbohoz sokat nem kell hozzáfűznöm, hozta a szokásos színvonalát a szerző, izgalmas krimi volt a Leopárd.
A Lélekcsapda hazai szerző tollából született. Voltak benne olyan dolgok amik zavartak, de olvasmányos történet.
Az ember könyvéről pedig nem rég írtam. Nem rajongok a sci-fiért, de ezt a könyvet mégis 2 és fél nap alatt befaltam, úgy érzem ez azért valamit elárul arról, mennyire tetszett. ;o)
Hidasi Judit Április útja nagyon tetszett. Az önmagunknak való megbocsátásról szól.
A Soulless- Lélektelennel kapcsolatban nagyon belerögzült a fejembe a steampunk műfaja. Gail Carriger szuper kis történetet hozott össze. Aki nem idegenkedik ettől a műfajtól, érdeklődve fogadja az újításokat, az szerintem ne hagyja ki. Nekem nagyon bejött ez a műfaj és nagyon várom, hogy olvashassak egy hasonló történetet, szóval várom a tippeket is. ;o)

Ami a blogéletet illet:

Véget ért a Könyvfalók bloggal közösen indított Gyereknapi játékunk ("Gyereknapi nyereményjáték 2012." nyertese), a sorsolást is megtörtént, még egyszer gratula a nyertesnek.
Kétszer is jelentkeztem ebben a hónapban az új rovattal, az Alkotóműhellyel. Először egy sorkijelölős könyvjelzőt (Alkotóműhely 1.) mutattam be nektek, majd pedig egy jégkrémpálcikából készültet. (Alkotóműhely 2.)
A Barangolásban ebben a hónapban Chichagó történelmét és Al Capone életét szerettem volna egy picit összefoglalni nektek (Barangolás 3.- Chichago történelme és Al Capone).
A Musing Mondays-en és a Top10 Tuesday-en keresztül megtudhattátok, hogy melyik az a 10 könyv, amit szeretnék nyáron elolvasni (Heti összefoglaló 3.), hogy a leghosszabb könyv amit elolvastam, az emlékeim szerint A katedrális és hogy melyik az a 10 könyv, amit strandoláshoz ajánlanék (Heti összefoglaló 2.). Továbbá szóba került, hogy igazán olvasási célom ebben az évben nincs (Heti összefoglaló).

Ami a nagyvilágot illeti:

A hónap elején megrendezésre került a 83. Ünnepi Könyvhét, amire már megint nem jutottam el. :oS
Két fontosabb hír is napvilágot látott. Először is megtudhattuk, hogy a Libri szerződést bontott a Könyvmolyképző Kiadóval, így a könyveiket nem lehet majd náluk kapni. Nagyon megdöbbentem, hisz a Könyvmolyképző Kiadó szerintem az egyik vezető kiadó a hazai piacon.
Aztán kiderült, hogy a Maxim Kiadó nagy dobásra készül, ősszel több könyve is megjelenik a tankönyvek mellett. (Letye-petye-lepetye 7.)
Továbbá hamarosan elindul a rukkola.hu, a könyvcserélde (Letye-petye-lepetye 5.).

És mi várható júliusban?:

Ezeket már elolvastam, így várható róluk bejegyzés:
  • Fábián Janka: Az angyalos ház
  • L. M. Montgomery: Anne otthonra talál
  • Kristin Cast, Alyson Noel, Kelley Armstrong, Richelle Mead, Francesca Lia Block: Pokoli csók
  • Asa Larsson: Kristálytemplom
A Letye-petye-lepetye biztos frissülni fog, hisz hírek, pletykák mindig vannak és az Alkotóműhellyel is jönni fogok. ;o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése