2012. június 1., péntek

Májusi összegzés

Gyorsan elrepült a május is és már előre látom milyen gyorsan fog a nyár. Főleg ha belegondolok, hogy szeptembertől ovis lesz a kisfiam, jaj, de gyorsan elrohant ez a 3 és fél év is!

Amikről májusban írtam:

Gyermekirodalom természetesen ebben a hónapban se maradhatott ki és nincs hónap Thomas nélkül. :oP Bár tény és való, hogy ebben a hónapban aztán belehúztunk, 3 Thomasos könyv is terítékre került. (Thomas- Klasszikus mesegyűjtemény 2.,Thomas a gőzmozdony- Nagykönyve 3.,Thomas a gőzmozdony- Hogyan működik egy mozdony?) Aztán szó volt még a Boribon betegről, amit szívből ajánlok a betegeskedő lurkóknak. Mivel mi kedveljük Bartos Erika meséit, így a Petikönyv is szórakoztató olvasmány volt, főleg esténként a Gyerkőcömnek. Mondjuk, nekem a pókos mese annyira nem hiányzott a kötetből. A Julcsi óvodába megy amolyan egyszeri olvasmány gyerekkönyvben, örülök, hogy könyvtári volt. A Velem mindig történik valami pedig a magam szórakoztatására került a kezeim közé ismét és imádtam.

Három krimihez is szerencsém volt. Jussi Adler- Olsen a Nyomtalanul után bebizonyította, hogy nem adja alább, ugyanolyan izgalmas krimit hozott össze, mint a sorozat első része volt. Asa Schwarz köteteit bár annyira nem tartom hű de jónak, de izgalmasan keverte a krimit a bibliai rejtélyekkel és a fantasyval.


Természetesen a YA se maradhatott ki, nagyon szeretem ezeket a modern kori ifjúsági regényeket. ;o) Az imádott Jenna Fox annyira nem tetszett, mint ahogy reméltem, de nem volt rossz olvasmány. Viszont a Stray- Kóborok annál jobban tetszett. Az írónő nem csak egy teljesen új fajt mutatott be, hanem végre a főszereplője nem amolyan hercegkisasszonyos nebáncsvirág volt, hanem harcias, vagány vadmacska. Kíváncsian várom a sorozat további részeit is.

Romantikát kedvelő pici szívecském is megkaphatta ebben a hónapban az adagját. Több, mint egy év kihagyás után újra nekiestem egy Susan Elizabeth Phillips történetnek. Igaz, kicsit csalódott vagyok, de ettől függetlenül mégis valahogy kellemes érzést hagyott maga után az írónő. Nalini továbbra is utánozhatatlan, bár boldogabb lettem volna, ha kicsit erotikusabbak lettek volna a novellái, de ez van, ezzel kell beérnem. :oP Ami pedig a Királyok szeretője, királyi szeretőket illeti. ... Igazából erről a könyvről majdnem el is feledkeztem, ez is mutatja, hogy elég felejthető volt.

Ha a gyermekirodalmat figyelmen kívül hagyjuk, két hazaihoz is szerencsém volt. Szécsi Noémi könyvén jókat lehet mosolyogni, anyukáknak nosztalgiázni. Fábián Janka pedig az egyik kedvenc hazai mai szerzőm lett, az Emma trilógia második részéről írtam ebben a hónapban.



Az utolsó két könyv amiről említést kell még tennem, az Kate Morton először magyarul megjelent regénye, ami nekem nem tetszett annyira, mint a második és a Marija Morevna és a Halhatatlan, ami olyan szinten különleges, hogy még mindig nem került minden kocka a helyére bennem. Egyszer újraolvasós lesz.


Ami a blogéletet illeti:
Véget ért a 150.000 látogatás nyereményjátéka, a sorsolás is megtörtént (A "150.000 látogatás" nyereményjátéknak nyertesei). Jelenleg pedig a Könyvfalók bloggal közösen Gyereknapi nyereményjáték folyik.
A Musing Mondays és a Top10 Tuesday bejegyzéseinek segítségével megtudhattátok rólam, hogyha olvasás közben idegen szóra bukkanok, akkor vagy egyből szótárazok vagy pedig később nézek utána és mielőtt nekiesnék az olvasásnak, jobban meg szoktam nézni a borítót, majd elolvasom a fülszöveget újra. Esetleg bele is lapozok a könyvbe. De ha sorozatról van szó, akkor van, hogy el se olvasom a fülszöveget, hogy minden meglepetés legyen. MizB feltette azt a kérdést is, hogy végig olvasunk-e egy fejezetet mielőtt leteszünk egy könyvet vagy abbahagyjuk ott, ahol épp tartunk. Nos, én inkább oldaltól-oldalig szeretek olvasni, de ha a közelben van a következő fejezet és lehetőségem van rá, akkor inkább olvasok addig és csak utána teszem le a könyvet. Az is kiderült, hogy nem volt még szerencsém hangoskönyvhöz. De a rovatban szerintem a legérdekesebb kérdés a hónapban az volt, hogyha könyvet írnánk, akkor milyen műfajú lenne. Itt írtam erről.
Az egyik héten a Top10 Tuesday keretében 10 szerzőt kellett összeválogatni, akiket legszívesebben néznék meg egy valóságshow keretében. Hát, nem mondom, hogy nem izzadtam meg vele, de azért szerintem jó kis lista kerekedett ki belőle (Top10 Tuesday (9.)- Leg-leg-leg). ;o) Továbbá 10 kedvenc könyves idézetről is volt szó. (Top10 Tuesday (8.)- Leg-leg-leg)

Ami a nagyvilágot illeti:
Blogos körben újra felbukkant a recenzió-nem recenzió kérdése. Először úgy gondoltam, hogy én is kifejtem a véleményemet egy bejegyzésben, de ahogy olvasgattam a többiekét, sok újat nem tudtam volna hozzátenni, így meg nem nagyon láttam értelmét, hogy a 88. bejegyzésben is ugyanazt olvassátok a témáról.
Kiderült, hogy mely könyvek nyerték a Libri Aranykönyv szavazását a tavalyi könyvekből. (Aranykönyv 2011.)

És mi várható júniusban?:
Nos, rám vár egy nagy-nagy vizsga és még szülinapozni is fogok. (Jaj, azok a fránya évek telnek-telnek.) De bejegyzések tekintetében elolvastam már Az angyalos házat, Vekerdy Tamástól az Érzelmi biztonságot (bár erről lehet, hogy nem írok végül), Nesbotól a Leopárdot, Polly Shulmantól a Rajongást, Hidasi Judittól az Április utat, Montgomerytől az Anne otthonra talál c. könyvét és Masson Murraytől a Lélekcsapdát. Ezekről szóló bejegyzésekre lehet számítani.
Jelenleg pedig Veronica Roth-tól olvasom A beavatottat.
Rovatok tekintetében változás várható. Előfordulhat, hogy a Musing Mondays és a Top10 Tuesday összevonásra kerül majd egy hétvégi bejegyzésben, mert egyre kevésbé tudok ezekkel "naprakész" lenni, lesz ahogy lesz.
Egy új rovatot is be fogok vezetni, az Alkotóműhelyt. ;o) Igen én, akinek aztán a kézügyessége nem épp 10-es a 10-es skálán, de most valahogy lendületben vagyok. Már napok óta képeket nézegetek és könyvjelzőket gyártok. Eddig 2 egész jót összehoztam. *minden büszkeség nélkül persze* Szóval ebben a rovatban a könyvjelzőim készítését fogom megmutatni nektek. Hamarosan jövök is az első ilyen bejegyzéssel majd, de hogy milyen sűrűn fog a rovat frissülni, az az alkotókedvemtől függ majd. :o)
Továbbá a Letye-petye-lepetye is kicsit változik egy időre, mert hírek vannak, de valahogy nem megy a párbeszéddé alakításuk, így amíg nem jön vissza a kedvem, hírek maradnak, Letye-petye-lepetye marad, de Julie és Kate elmegy nyaralni Kuala Lumpurba.;oP


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése