2012. október 9., kedd

Az ajtó- film

Még jó, hogy épp "pár napja" írtam, milyen ritkán szoktam filmet nézni, erre meg már jövök is egy újabb adaptációval. ;o)
Kb. 2 hete néztem meg Szabó Magda azonos című regényéből készült,  Az ajtó c. filmet. A könyvnek már többször nekiálltam az évek során, de valahogy sose jutottam tovább az első pár oldalon túl, viszont a filmre nagyon-nagyon kíváncsi voltam, tán épp emiatt is. Nem tudom, hogy valamit átírtak-e, más volt-e, mint a könyv, de engem odaszegezett a fotelhoz.

színes
magyar-német filmdráma
98 perc
2012
"Különös szépségű film az emberi tartásról, a titkokról, az egymás iránti megbecsülésről és szeretetről.
A Szabó Magda önéletrajzi ihletésű regényéből készült film, két szigorú elvek szerint élő asszony portréja. A házvezetőnő és a ház asszonyának apránként kibontakozó és sokszor viharos kapcsolatának megrendítően szép története.
Magda, az írónő bejárónőt keres. Megismeri Emerencet a meglehetősen öntörvényű, nyers asszonyt. A kezdetben egymás iránt érzett gyanakvás és közöny helyét, lassanként átveszi az elfogadás és a bizalom. Ahogy Emerencről leválik a ridegség máza, úgy tárul ki egyre jobban a közöttük lévő ajtó."
Nagyon jól sikerült, bár olvastam olyan véleményeket is róla, hogy megközelítőleg se tudta a két főszereplő visszaadni, amit a könyvben a karakterek viszont igen, de engem mégis elvarázsolt.
Emerenc karaktere rettentő érdekes, kicsit a dédikémet juttatta eszembe. A sokat megélt erős asszony, aki kívülről olyan, mint a kőszikla, na de hogy belül mi van? Néha teljesen összezavart, néha elgondolkodtatott, néha kétségbe ejtett, néha megríkatott.
Nézzétek meg, én pedig egyszer újra próbát teszek a könyvvel, ígérem.

A könyv megjelenése:
Szabó Magda: Az ajtó
Európa Könyvkiadó (1987.)
legújabb kiadása:
Európa Könyvkiadó (2012.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése