2012. október 27., szombat

Bartos Erika: Bogyó és Babóca rokonai

Kiadta: Pozsonyi Pagony Kft (2008.)
Oldalszám: 42
Ára: 1490
Múltkor olvastam egy netes oldalon, egy elég durva kritikát Bartos Erika Bogyó és Babóca sorozatáról, ami szó szerint sokkolt. Még sose találkoztam olyan írással, ami ilyen keményen támadna egy gyermeksorozatot, ráadásul néha szerintem már túl lőve a célon.
A problémám természetesen nem abból fakad, hogy a szerző megfogalmazta a negatív véleményét, ez benne van a pakliban, nem vagyunk egyformák. A felnőtteknek szóló könyvek között is, nem jöhet be mindegyik mindenkinek, ezt el kell fogadni, nyilván nem lesz másképp a gyermekirodalom terén sem. Amin nekem fenn akadt a szemöldököm, az a stílus volt. A harag és egyfajta agresszió, amit tán másképp tálalva jobban megemésztettem volna, de így csak felháborított. Bár tegyük hozzá, hogy az ilyen stílus felnőtt könyvek esetében se nyer meg, még akkor sem, ha maximálisan igaza van az írójának.

Bár nálunk Bogyó és Babóca nem kedvenc, de ettől függetlenül néha Gyerkőcömre rájön a könyvtárban bóklászva, hogy kíváncsi lenne egy-egy történetre.
Én kimondottan szeretem Bartos Erika egyszerű, rövid történeteit. Nem várom el tőle, hogy a Háború és békét írja meg, a célközönsége az óvodások és szerintem megfelelő stílusban tálalja a meséit nekik. Nyilván egyszerűek, leegyszerűsítettek, lehetne azon vitázni, hogy ennek a korosztálynak ez így tálalható-e avagy sem, szerintem igen.
A rajzok lehet, hogy túlságosan számítógépesek, de én szeretem a rengeteg színt és az egyszerű formákat, amik jellemzik az illusztrációkat. És ami nagy előnye és már írtam is róla szerintem, hogy a kicsik könnyen tudják utánozni és lerajzolni a figurákat, mert nem bonyolultak. Ez pedig jó.

A Bogyó és Babóca rokonaiban két mese található, főszerepben a rokonok.
Az egyikben Babóca találkozik katica-rokonával, a sárga hátú Katával.
A másik történetben pedig Bogyó ismerkedik meg csiga-rokonával, a vízicsigával, Csabával.
Ez a könyvecske pl. kimondottan elnyerte Gyerkőcöm tetszését, holott ismétlem, ő inkább AnnaPetiGergő-s. ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése