2012. november 26., hétfő

Natalie Scharf: Sophie

Eredeti címe: Sisis kleine Schwester (2001.)
Kiadta: K. u. K. Kiadó (2011.)
Oldalszám: 270
Ára: 3200
Forrás: könyvtár
Sophie a magyarok királynőjének, Sissinek a legfiatalabb és talán a legkedvesebb húga volt. Vadóc, életvidám teremtés, frissítően hatott egész környezetére. Kérője szép számmal akadt, fényes királyi udvarokból érkeztek. De Sophie szívét egy közrendű polgár, egy müncheni fotográfus nyerte el. Szerelmük azonban tragikus fordulatot vett. Az izgalmas regény élvezetes stílusban, színesen eleveníti meg a bajor udvar légkörét, s a kötöttségek ellen lázadó Sophie megrendítő sorsát.

 

Sissi lázadó húga

Már kiskoromban megbabonázott a Sissiről szóló minisorozat, de többször hangoztattam már, hogy ezt szerintem igazán Romy Schneidernek köszönhető. Az évek során több dokumentumregényt is olvastam a császári párról és sajnos kénytelen voltam a rózsaszín álomvilágomból magamhoz térni: bizony egyáltalán nem voltak olyan szerelmesek és boldogok, mint ahogy azt hinni szerettem volna.
Amikor megjelent Sissi legkisebb húgáról, a Sophie-ról szóló könyv, nagyon kíváncsi lettem rá, de csak most adódott lehetőségem elolvasni.

A történet:
Sophie még csak 7 éves volt, amikor a nővéréből Ausztria császárnéja lett. Felnőve a hercegnő vadóc, életvidám lett és sorban kosarazta ki a kérőit. Aztán egy napon megpillantott egy titokzatos férfit, akibe első pillantásra beleszeretett. Igen ám, de a férfi egyszerű fotós volt, a lány pedig már Bajorország leendő királynéja.
A két fiatal mégis egymásra talált, de a sors többször is elválasztotta őket egymástól. ...

A szereplőkről és a történetről:
Miután befejeztem a könyv olvasását, kicsit utána olvastam a neten Sophie életének és nehéz eldönteni, hogy a könyvben szereplő tények a valódiak vagy pedig az írónő élt az írói szabadsággal. Ugyanis a neten talált információk szerint Sophie boldog volt a házasságában és nem egy fényképészbe szerette bele, hanem a gyermekei születése után egy orvosba, akivel meg is próbáltak elszökni.
Nagyon szomorú volt olvasni, hogy mindegyik lány Sissi testvérei közül, milyen boldogtalanul élte életét. Mindannyiuknak megvolt a maguk tragédiája, mintha az egész család el lett volna átkozva.
Sophie élete se volt épp könnyű, sőt, elég tragikusnak mondanám. Nem elég, hogy a szerelmétől kétszer is búcsút kellett mondania a könyv szerint, nagyon fiatalon vesztette életét.
Bájos karakter volt a történetben, könnyen és gyorsan a szívemhez nőt.
És maga a történet? Olvasmányos történelmi regény. Sikerült az írónőnek elérnie, hogy megkedveljem a főszereplőt, a kort is elég élethűen sikerült ábrázolnia, problémám annyira nem volt vele.

Ami tetszett:
- összességében az egész

Ami nem tetszett:
- néhol kicsit unalmas volt

Összességében:
Szépen összehozott történet, olvastam volna még tovább is. Sajnáltam, hogy nem követte nyomon az írónő haláláig a hercegnő életét, kíváncsi lettem volna a "folytatásra" is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése