2013. január 3., csütörtök

2013 az adaptációk éve lesz

Nem nagyon szoktam filmet nézni, de az adaptációkkal többnyire kivételt szoktam tenni. :o)
Lássuk akkor, hogy mely könyvek alapján készült filmek vetítésére lehet számítani 2013-ban.

hazai bemutató: jan. 24.

Anna Karenina

Január 24-től kezdik el vetíteni a hazai mozik, Tolsztoj regénye alapján az Anna Kareninat. Több feldolgozásban láthattuk már, most Keira Knightley és Jude Law főszereplésével kerül a filmvászonra.






hazai bemutató: feb.?

Lenyűgöző teremtmények

A Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelent meg 2010-ben Kami Garcia és Margeret Stohl sorozatának első része, amiből hamarosan film is várható Alden Ehrenreich és Alice Englert főszereplésével. Bevallom őszintén, hogy a könyvet nem olvastam, de a főszereplők neve se sokat mond.



hazai bemutató: márc. 7.

Óz, a hatalmas

Gondolom nem nagyon kell bemutatnom nektek az Óz, a csodák csodáját sem. Ó, imádtam gyerekkoromban! És ami az egyik legfurább, hogy nem szerettem mesét hallgatni annyira, sem kazettán, sem bakelit lemezen (igen, gyerekkoromban még bakelit lemezek voltak), de ez a mese kivétel volt. A nagynénéméknek volt meg lemezen. Az egyik nyáron náluk nyaraltam amikor felfedeztem, hetekig napi szinten többször is meghallgattam, imádtam.
Ez a film pedig arról fog szólni, hogyan vált Óz, igazi varázslóvá és került a csodavilágba.


hazai bemutató: ápr. 18.

Feledés

Egy számomra ismeretlen képregényből, az Oblivionból is adaptáció készült Tom Crusie főszereplésével, ez pedig a Feledés. Egy elképzelt jövőben játszódik a film, amikor a Föld jelentős része már lakhatatlan.






hazai bemutató: márc. ?

Carrie

Valószínűleg Stephen King Carrie-je sem ismeretlen számotokra, most újra feldolgozták filmben. A többség gondolom vagy olvasta vagy látta vagy is-is vagy legalább hallott róla. Nekem úgy rémlik, hogy csak olvastam, viszont a film is be-beugrik, de nem merem biztosra állítani, hogy láttam is, nem csak úgy véletlenül pillantottam bele.
Amúgy egy időben nagyon faltam az író könyveit, de filmben annyira nem voltam rákattanva egyikre sem. Látva sokkal zizisebbek voltak a jelenetek, mint elképzelve. ;o)


hazai bemutató: márc. ?

A burok

Még A burkot nem olvastam Stephenie Meyertől, de sokan dicsérik, várják a filmet, így kíváncsi vagyok rá.
A történet szerint a a Földet elfoglalják az idegenek, akik az emberek elméjét szállják meg.





hazai bemutató: máj.

A nagy Gatsby

DiCaprio - idő ide vagy oda- megmarad nekem mindig a Titanic sztárjának. Imádtam benne, bár tegyük hozzá, hogy romantikus lelkű kislány voltam amúgy is. ;o) Ugyanakkor szerintem A nagy Gatsby-ben is jól fog mutatni.






hazai bemutató: nyár

Z világháború

Idén várható Max Brooks World War Z c. könyvéből készült, egy részét kis hazánkban forgatott Z világháború c. film, Brad Pitt főszereplésével. Kíváncsian várom.
A könyvről ITT írtam.






hazai bemutató: aug.

Csontváros

Cassandra Clare Csontvárosa is megfilmesítésre került. Ez a film nálam a második a listámon, amin a "meg kell nézni" filmek szerepelnek.
A könyvről ITT írtam.






hazai bemutató: nov.

Futótűz

Az év legjobban várt filmje -legalábbis számomra,- Suzanne Collins trilógiájának a második része, vagyis a Futótűz.
Érzem, hogy nagyon jó lesz. Annak kell lennie. ;o)
A könyvről ITT írtam.





hazai bemutató: dec. 12.

A hobbit: Smaug pusztasága

Bár A hobbit: Váratlan utazást nem rég kezdték el vetíteni, de már tudni lehet, hogy a második rész előre láthatóan december 12-én, a harmadik pedig 2014. június 17-én fog bemutatóra kerülni itthon.
A filmsorozat A Gyűrűk Ura előzménye.
(forrás: wikipédia)


További infók, trailerek ITT.

4 megjegyzés:

  1. Én a Hobbiton kívül mindegyikre kíváncsi vagyok. Bár azért tavalyra is jutott adaptáció (Pi élete, Nyomorultak) de ezekről nem hallottam jókat sajnos. A legjobban a Burok, és a Zombiháború érdekel :)

    VálaszTörlés
  2. @zakkant: A nyomorultak nagyon érdekel, remélem meg is tudom majd hamarosan nézni. ;o)
    A hobbit engem se nagyon vonz. A Gyűrűk Urával is úgy vagyok, hogy jó volt, megnéztem egyszer őket, de valahogy nem nézném meg újra. Könyvben is elég volt egyszer végigolvasni.

    VálaszTörlés
  3. Úh nekem egyik Tolkien regény se ment olvasva. Filmben megnéztem őket, aztán ennyi.

    VálaszTörlés
  4. @zakkant: A Gyűrűk Urát elolvastam, mert a Páromnak nagy kedvence volt, de másra már én se tudtam rávenni magamat tőle.

    VálaszTörlés