2017. december 4., hétfő

Az első, majd a második próbálkozásom a kuglóffal

A kép az Instagram oldalamról van.
Kövessetek ott is! 
Bevallom, hogy imádok különböző receptekkel kísérletezni és a kedvenceim az édes sütemények. Ennek ellenére például kuglófot 33 évig nem készítettem. De egyetlen oka volt csak: nem szereztem be kuglófformát. Aztán épp a mikuláscsomagokhoz vásárolgattam, amikor megpillantottam egy elég irritáló zöld színű szilikon formát és a kosaramban landolt. Másnap pedig már böngészgettem is a neten recept után.
Egy sima citromos alapreceptet választottam és nekiálltam a sütésének. Nos, valamit nagyon elronthattam, ugyanis egyáltalán nem jött ki a végeredmény a formából, bizony benne ragadt.
De nem adtam fel, másnap reggel újra nekiálltam, kicsit finomítva a recepten. A végeredményt pedig láthatjátok. 😉 Nem ragadt bele a formába és nagyon finom is lett.

A pohár joghurt vagy kefír variálható kényetek-kedvetek szerint. Sőt, akár 1 dl vízzel is lehet pótolni. Mivel egy ideje állt a hűtőnkben egy pohár citromos joghurt, így azt tettem bele. (Totál nem lehetett érezni az ízén amúgy, amikor kisült.)
Természetesen a receptet lehet tarkítani: csokidarabok, gyümölcsök, ki mit szeretne beletenni.

Mivel olyan hű de sok időm hétköznapokon a Kicsi mellett nincs konyhatündérkedni, ez a recept pont tökéletes, ha gyorsan valami finomat szeretnénk. Ugyanis mindent beleöntünk egy keverőtálba, aztán kézi vagy gépi habverővel jól összekeverjük és már mehet is a formába, aztán a sütőbe. Tudom, az eredeti recept szerint külön fel kellene verni a tojásfehérjéket, majd óvatosan beleforgatni a masszába. Elkészítettem úgy is, semmi különbséget nem érzékeltem, amikor nem vertem fel. Viszont időt takarítottam meg vele.

Utálom a receptekben amúgy, amikor oda van írva, hogy süsd 40 percig, mert az én sütőmben vagy odaég ezalatt a 40 perc alatt vagy épp nyers marad. Szóval minden háziasszony ismeri a saját sütőjét, süsse addig, amíg a teteje nem lesz szép aranybarna, majd tűpróbával ellenőrizzük, hogy a belseje nem-e ragad. Nekem kb. 20 percre volt szükségem a kész állapot eléréséhez, olyan 160 fokon. 

Ha elkészítitek, várom a visszajelzéseteket, hogy milyennek találtátok a receptet! 💭

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése