2013. április 28., vasárnap

Julia Quinn: A herceg és én

Eredeti címe: The Duke and I (2000.)
Kiadta: Gabo Könyvkiadó (2010.)
Oldalszám: 392
Sorozat: A Bridgerton család #1
Ára: 2290
Forrás: könyvtár
Értékelésem:
"– Ők a lányaim – mondta az asszony a három fiatal hölgy felé mutatva.
Kettő közülük kellemes megjelenésű volt, a harmadik azonban még alig bakfis, narancsszín ruhában, ami egyáltalán nem állt jól neki. Úgy tűnt, nem élvezi az estét.
– Hát nem bájosak? – kérdezte a lady. – A büszkeségeim. És olyan jó természetűek!
Simonnak az a kellemetlen érzése támadt, hogy hallotta már ezeket a szavakat egyszer, amikor kutyát akart venni."


Már többen, többször is ajánlották nekem Julia Quinn eme sorozatát, de eddig nem nagyon jött meg a kedvem bármit is olvasni tőle. Arra számítottam, hogy habos-babos, kosztümös történet lesz, és bár szeretem a történelmi romantikus regényeket, azért az ilyenekhez kell a hangulat, ami alapból nem szokott úrrá lenni rajtam. Végül nem olyan rég mégis elkapott a láz. Így eszembe jutott a sok pozitív ajánló és gondoltam próbát teszek vele.
Már az első pár oldal után éreztem ahogy az izmaim ellazulnak, elernyedek a fotelban, a szám mosolyra húzódik és csak úszok-úszok a sorokkal.

A történetről röviden: 1813-ban veszi kezdetét a történet. Daphne egy 8 gyermekes család tagja, az első lány a családban, aki már a második szezonját tölti a báli időszakban, de még mindig nem sikerült férjet találnia magának. Ráadásul megjelenik az első pletykalap, amiben a családja is néhol fel-felbukkan.
Simon lenne a szőke hercegünk, már ha szőke lenne. ;o) Az apja még gyermekkorában megtagadta, mivel kisfiúként azt hitte, hogy gyengeelméjű. Ez az egész életét befolyásolta a szerencsétlen férfinak. Az apja meghalt, de még mindig nem tudta megbocsátani neki, amit vele tett és megfogadja magának, hogy ott fog a legnagyobb fájdalmat okozni a halott apjának, ahol a legjobban fájna neki: nem ad neki örököst és ezzel kihal a család férfi ága.
Igen ám, de aztán Simon visszatér a londoni társaságba hosszas távollét után, és belefut az egyik barátja húgába, Daphne-ba. A két fiatal összefog: eljátsszák, hogy a férfi érdeklődik a lány iránt. Ezzel Simon megmenekül a lányuknak férjet vadászó édesanyáktól, Daphne "értéke" pedig az egekbe szökik, hisz egy herceg érdeklődik iránta. Igen ám, de aztán a játék komolyra fordul. Simon viszont tartja magát az elhatározásához, márpedig neki nem lesz gyermeke. Daphne viszont mindennél jobban vágyik a családra. ...

A véleményem:

Nagyon kellemes, bájos, aranyos történet volt. Kellemesen humorosan, csipkelődve, egyszerűen jó volt olvasni és kész.
Igazából hosszan nem nagyon tudok mit írni róla, mert semmi extra, kiszámítható 100%-osan, de ettől függetlenül mégis jó volt. Élveztem az olvasását, tetszett, magával sodort és nagyon szorítottam a lánynak, hogy meghódítsa a hercegét. Simont pedig legszívesebben megölelgettem volna, olyan anyaian, csontot ropogtatóan. ;o)
Ajánlom a sorozatot a romantikus irodalmat kedvelőinek figyelmébe, én tuti folytatni fogom!

Julia Quinn 1970-ben született Amerikában, Julie Cotler néven.
Álnevét Amanda Quick ihlette.
Eddig 16 alkalommal szerepelt a New York Times bestseller listáján, műveit pedig 24 nyelvre fordították le.
A Bridgerston sorozatának első része 2000-ben jelent meg és idén áprilisban a 9.
Az írónő hivatalos oldala ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése