2013. augusztus 10., szombat

Miért vagy rendszeres olvasója a blognak?

Igen, végre megérkezett az enyhülés, ennek köszönhetően reggel 6-kor, totál felfrissülve pattantam ki az ágyból (ugyanis a szél jól bevágta a nyitva hagyott kisszobai ablakot. Nem hittem én ebben az enyhülésben.) és azóta is jár az agyam, megfogalmazódott ez a kérdés a fejemben. Egészen pontosan most azokhoz fordulnék, akik rákattintottak a kis gombra a Google Olvasóban, hogy rendszeresen olvasnának, vagy like-olták az oldalt a Facebookon, vagy a Twitteren követnek, vagy akár a bloglovinon, vagy más felületekre iratkoztak fel. Tőletek kérdezném:

Miért iratkoztatok fel rendszeres olvasóvá? Miért döntöttetek úgy, hogy rákattintotok arra a kis gombra?


De tényleg, tök komolyan! ;o)
Én tudom magamról, hogy többnyire azért iratkozok fel egy oldalra, mert szeretem a szerkesztője stílusát. Ahogy ír, megfogalmazza a véleményét a könyvekről. (Ugyanakkor van 1-2 kivétel, amikor igazából nem szimpatizálok az adott illetővel, ennek ellenére érdekel, hogy mit olvas, miről ír, még ha ezzel alkalmanként felidegesíthet is.)
Szóval, ami engem illet:
1. Azért kattintottam rá a bizonyos gombra, mert szimpatikus az oldal szerkesztőjének a stílusa.
2. Vannak olyan oldalak, ahová azért járok szívesen, mert hasonló műfajú könyveket szeretünk.
3. De van olyan, ahol pont ellenkezőleg, mások vagyunk, más könyveket olvasunk, ennek ellenére szeretem olvasni a bejegyzéseket ezekről a könyvekről.
4. Van olyan is, ami leginkább a külsejével fog meg. Egyszerűen jó ránézni, jó látni és úgy olvasni a bejegyzéseket. Persze a bejegyzések is tetszenek, de mégis a szépségével fog meg inkább.
5. Van, akiben azt kedvelem, hogy megmondja a frankót. Olyan hibákra hívja fel a figyelmemet, amiket én észre se vettem az olvasási lázban.
6. Van akiben azt, hogy szűkszavú és nagyon finom a stílusa. Nem kell oldalakat írni egy könyvről, én ezt nem is szeretem. Ha tömör, de benne van minden ami érdekel, számomra az pozitívabb, mintha 120 oldalban írná le a véleményét, kitérve a kockás szőnyegre is, ami a főszereplő szomszédjának a nappalijában volt.
7. Van, akiben a sokszínűségét kedvelem. Hogy nem csak könyvekről, hanem sok egyébről is ír az oldalán.
8. Van, akiben az egyediségét kedvelem.
9. Van, akiben azt, hogy olyan könyvekről ír, amik itthon nem jelentek meg és lehet nem is fognak.
10. Van akit azért követek, mert "mindenki" olvassa, nehogy már kimaradjak a sorból. (Ez van.)
11. Van akit azért, mert megkért rá. (Ilyen is van.)
12. Van akit azért, mert idegesít a személyisége, de érdekel, hogy miről ír.
13. Van akit azért, mert tényleg kritikát olvashatok tőle. Többször hangoztattam, hogy itt a blogon véleményt, a saját véleményemet olvashatjátok egy könyvről. A kritika az teljesen más. Részletesebb, profibb, jobban áttekintő és átfogó a műfajában.
14. Van akit azért, mert hamar szokott írni a friss megjelenésekről, ezzel valamilyen szinten segít döntenem, hogy beszerezzem minél előbb a könyvet vagy várjak még vele.

És most jöjjön újra a kérdésem:

Ti miért követtek/olvastok/figyelitek a frisseimet?

Tudom, hogy nem szoktatok elárasztani kommentekkel, inkább csendes szemlélői vagytok a blognak (amúgy visszafelé nézve én is csendes olvasó vagyok), de most örülnék annak, ha minél többen osztanátok meg velem a válaszaitokat. Tényleg nagyon érdekelne! ;o)

________________
Képek forrása:
1, 2

14 megjegyzés:

  1. Kezdjük az elején...
    A Google-ben kutakodtam egy könyv után és akkor adta ki a te oldaladat is. Tetszett a blog kinézete és úgy voltam vele, ha már egyszer itt vagyunk... Szóval, elolvastam arról a könyvről írt bejegyzésedet és megtetszett, megmosolyogtatott. A következő lépés az volt, hogy elolvastam még egy pár már általam is olvasott könyvről írt véleményedet és annyira bejött a stílusod, ahogyan írsz, meg persze, hogy nagyjából egyezik az ízlésünk, hogy itt ragadtam. Azóta megszívlelem a tanácsaidat és sok másféle könyvvel megismerkedtem, amiről nem is gondoltam volna, hogy tetszhet. Szóval köszi!:)

    VálaszTörlés
  2. Én pont ma találtam rá a blogodra és iratkoztam fel, mivel tetszett ahogy írtál a könyvekről, az elrendezés is átlátható, és az egyik legfontosabb, hogy volt friss(!) bejegyzés, mert a követett oldalaimnál mondjuk ma egész nap nem volt egy bejegyzés sem, pedig most pont olvasgatós kedvem volt :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen mind a kettőtöknek! :o) Jól esett, hogy megosztottátok velem. ;o) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Nem voltam gépközelben, és nem tudtam azonnal válaszolni, amikor feltetted a kérdést.
    Azt hiszem az elsők között voltál a blogosoknál, akikre feliratkoztam. Amíg nem kezdtem blogolni, nem is tudtam, hogy mire szolgál a feliratkozás/követés dolog.

    Már nem emlékszem, hogy mikor volt, vagy pontosabban, hogy mi kapcsán találtam rád, de amióta idekerültem rendszeresen vissza is járok. :)

    A stílusod fogott meg leginkább. Közvetlen és kedves vagy, olyan, mint amikor egy barátnő mesél arról, hogy milyen volt számára egy bizonyos könyv.
    A blogsablonjaid sorra imádni valóak, nekem soha nincs ilyen jó szemem hozzájuk. :)

    És szeretek veled kommentelni.
    Sok közös kedvencünk van, hasonló könyveket olvasunk.
    Ha egy könyv nekem nem tetszett, de neked igen, akkor is szeretem elolvasni a véleményed, mert sokszor rájövök, hogy a hangulatom is tehetett arról a bizonyos negatív élményről, vagy épp fordítva. :)

    VálaszTörlés
  5. @Kristina: Te vagy az egyik olyan blogger, akire azért iratkoztam fel, mert nagyjából hasonló az ízlésünk, legalábbis a romantikus-erotikus könyvek terén. ;o)
    Örülök, ha szimpi a stílusom, mindig attól "félek", hogy kevés vagyok. :oP

    VálaszTörlés
  6. Én végképp megkésve írok :) Nem is nagyon szoktam nálad kommentelni, csak nagyon néha :) És sajnos már arra sem emlékszem, hogy kitől és hogy keveredtem hozzád. De valahogy úgy rémlik, vagy vagy valami díj kapcsán, vagy valaki valamiért említett a blogján, és onnan jutottam hozzád. A könyves blogokat én úgy szoktam, hogy egy ideig elkezdem figyelni, hogy mit és hogy ír. Aztán vagy törlöm a nézettek listájáról vagy nem. A te blogodat azért szeretem, mert jól írsz, érdekesen, olvastatja magát. És amit tőled vettem, és elolvastam, az nekem is bejött. Az ilyen blogokat meg szeretem megtartani, ha tanácstalan vagyok mit is olvasnék :)
    És nem utolsó sorban, de szeretem hogy gyerekkönyvekről is írsz! Mivel nekem 3 is van, mármint gyerek :), így ez igazán jó, hogy ezekből is vehetek ötleteket :)

    VálaszTörlés
  7. @Dora: Köszönöm. :o) Pedig úgy éreztem, hogy a gyermekirodalomra nem nagyon vagytok kíváncsiak. Legalábbis a statisztika elég kiábrándító adatot mutat, az erről szóló bejegyzések látogatásáról. :o(

    VálaszTörlés
  8. @Niki
    Biztos kevesebben olvassák a gyerekkönyveket, ez tuti így van. Végülis viszonylag rövid időszak amíg mi választunk nekik könyvet. De én pl azon vagyok, hogy a gyerekeim is úgy szeressenek olvasni, mint én. Mindegy mit szeretnek meg, csak szeressenek olvasni. Remélem így lesz :)

    VálaszTörlés
  9. @Dora: Én is nagyon szeretném, ha Gyerkőcöm szeretne majd olvasni. Remélem, tényleg számít ezen a téren, hogy egészen pici kora óta rendszeresen olvasok fel neki és látja, hogy én is nagyon szeretem a könyveket.

    VálaszTörlés
  10. Nem iratkoztam fel, csak kinn vagy nálam az oldalsávban (http://riaolvas.blogspot.com, illetve ha keresek egy könyvet, amiről írni akarok, akkor mindig megnézem a Google-t, hogy mások mit írtak róla. A te blogodat rendszeresen kidobja az elsők között.

    VálaszTörlés
  11. Szia Niki!!
    A kérdésedre a válaszom nem lesz túl hosszú, és semmi magvas gondolatot nem szándékozom belecsempészni!
    Azért olvasom a blogodat, és a többit is, mert nem vagyok már hamvas barack, viszont érdekel mi a véleményed egyes könyekről! Általában a fülszöveg alapján megszületik a döntés a fejemben, de jobban esik úgy elhatározni magam, hogy elolvasom azok véleményét akik már túl vannak a könyvön!
    A másik pedig az hogy kiváncsi vagyok, és szeretek a részese lenni (ha csak virtuálisan is) egy csapatnak, ahol különböző emberek megosztják az életük egy - két eseményét a többiekkel. Ugyanis én elég ingerszegény környezetben élek ( igaz ez most változott, de sajnos negatív irányba), lévén hogy roki vagyok, így eléggé helyhez kötött!
    Jézusom!!! Most veszem csak észre, hogy egy kissebb novellával zaklatlak!
    Bocsi a sok mellékes szövegért!
    Üdv!
    Ildikó

    VálaszTörlés
  12. Mellesleg én vagyok a leglassabban reagáló válaszadó,de most nem oly rég akadtam rá a kérdésre!
    Ez is mutatja mennyire szétszórt vagyok!
    Eddig észre sem vettem!
    😊😊😊😊
    Bocsi

    VálaszTörlés
  13. Kedves Ildikó!
    Tudod, jobb későn, mint soha, örülök, hogy válaszoltál a kérdésemre. :o) Már csak azért is, mert így visszaolvastam ezt a lassan 3 éve írt bejegyzésemet és kivételesen nem fogtam a fejemet, mint ahogy néhány régebbi bejegyzésem olvasása során szoktam. ;o)
    Én is szeretem mások véleményét elolvasni mielőtt egy könyv megvásárlása mellett döntök, mert hát lássuk be, elég drágák mostanság a könyvek így érthető módon meg kell fontolni, hogy ki mire költ. ;o)

    VálaszTörlés